Reactie van een trouwe reiziger aan de voorzitter van de Raad Van Bestuur van De Lijn

Beste,

Als trouwe De Lijn-reiziger betreur ik onderstaande communicatie naar de De Lijn-gebruikers.

Wie al jaren gebruik maakt van uw diensten, weet en merkt op dagelijkse basis de effecten die de besparingen hebben op kwaliteit en aanbod van De Lijn.

Als een vakbond hiertegen actie voert, met het enige middel dat zij hebben om gehoord te worden, dan doen zij dat voor ons, reizigers, en voor het De Lijn-personeel (met uitzondering van de leiding, welteverstaan).

In plaats van aan stemmingmakerij tegen vakbondswerk te doen naar uw reizigers, zou het passend zijn om ofwel de actie sec aan te kondigen ofwel het bredere kader mee te geven.

Misschien iets zoals:

‘Gezien de jarenlange onderinvestering door de Vlaamse regering in De Lijn en de kwalijke gevolgen hiervan voor reizigers, chauffeurs en ander personeel, ziet de vakbond ACOD zich jammer genoeg genoodzaakt om haar eisen kracht bij te zetten door te staken. 
Zij doen dit in uw belang, totdat de Vlaamse regering haar openbaarvervoerbeleid aanpast.’ U kan de details over de onderinvestering met als doel de uiteindelijke privatisering van de vervoersmaatschappij naar believen toevoegen.

Gelieve niet langer zinnen als ‘De Lijn betreurt ten zeerste dat deze actie haar reizigers weer zal treffen.’ en ‘De Lijn betreurt het ten zeerste dat de socialistische vakbond andermaal de reizigers in de kou wil laten staan, deze keer in volle eindejaarsperiode.’ te gebruiken. 
Wat u zou moeten betreuren is het wanbeleid dat georganiseerd wordt door de Vlaamse regering, uitgevoerd wordt door het bestuur van De Lijn en ons, reizigers, iedere dag treft en letterlijk in de kou laat staan.

Delen:

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie