Artikelen
- Merwede in Utrecht wordt de eerste grote autovrije wijk van Nederland (De Volkskrant, 9/01/2020)
- Monopoly aan het Zuidstation: ‘Geld is opnieuw de motor’ (BRUZZ, 29/01/2020)
- Waarom Nederlanders steeds tevredener worden over treinstations (Stadszaken, 25/02/2020)
- IJsselstein wil nieuwe autovrije woonwijk realiseren (VerkeersNet, 11/11/2020)
- Leegstaande kantoren: een oplossing voor de woningnood? – DeWereldMorgen.be (DeWereldMorgen.be, 3/12/2020)
- De comeback van de nachttrein (MO*, 25/12/2020)
- Vlaamse bouwmeester wil af van straten vol geparkeerde auto’s (Knack, 23/04/2021)
- Jaar van het spoor 2021: De trein is altijd een beetje reizen – deel I (Onroerend Erfgoed, 6/05/2021)
- Jaar van het spoor 2021: De trein is altijd een beetje reizen – deel II (Onroerend Erfgoed, 19/05/2021)
- De dode stad voor auto’s is levendiger dan ooit (De Standaard, 16/10/2021)
- Openbaar vervoer is een ticket voor de samenleving (Denktank Minerva, 19/10/2021)
- Nieuwe stedenbouwkundige regels: ‘Groene netwerken en elke woning een terras’ (BRUZZ, 21/10/2021)
- Kan Brussel wat Oslo deed: autovrij worden? (De Standaard, 25/10/2021)
Discussieplatformen
Voor wie graag in discussie treedt over mobiliteit en openbaar vervoer is er de gelijknamige (maar van deze site onafhankelijke) Facebookgroep Mobiliteit van Morgen.
Lokale initiatieven zijn onder meer Duurzame mobiliteit Brugge en Verkeersplatform Rupelstreek. De Verenigde Supporters Openbaar Vervoer (VSOV) is de koepel van burger- en mobiliteitsplatformen in Vlaanderen.
Ook interessant is de Facebookpagina van Free Public Transport (website).